-
کره زمـین
سوالات درس تصمـیم گیری به منظور تصمـیم گیری خوب چه حتما کرد ؟ ج : شکل کره زمین برای نقاشی کودکان حتما خوب فکر کنیم و نتایج هر انتخاب را پیش بینی کنیم و بهترین گزینـه را انتخاب کنیم . شکل کره زمین برای نقاشی کودکان چگونـه مـی فهمـیم کـه تصمـیم ، شکل کره زمین برای نقاشی کودکان تصمـیم خوبی بوده یـا نـه ؟ ج : از روی نتایج آنتصمـیم گیری چه مراحلی دارد ؟ ج : 1 ـ خوب فکر کنیم 2 ـ نتیجه ی هر انتخاب را پیش بینی کنیم 3 ـ بهترین راه را انتخاب کنیم . شکل کره زمین برای نقاشی کودکان اولین کاری کـه در هنگام تصمـیم گیری حتما انجام دهیم چیست ؟ ج : درباره ی موضوع خوب فکر کنیم و اطلاعاتی درباره ی آن جمع آوری کنیم . چرا گاهی اوقات نتایج تصمـیمات ناگهانی زیـان بار هست ؟ ج : زیرا درباره ی آن تصمـیم خوب فکر نشده هست . پیش بینی نتیجه چه زمانی صورت مـی گیرد ؟ ج : بعد از آن کـه فهمـیدیم راه های متفاوتی وجود دارد ، حتما نتیجه ی انتخاب هر کدام را پیش بینی کنیم . با وجود راه حل های متفاوت درون تصمـیم گیری چگونـه مـی توانیم بهترین راه را انتخاب کنیم ؟ ج : آن انتخاب هایی را کـه نتایج بدی دارند کنار مـی گذاریم و آن راه حلی کـه نتیجه ی مثبتی دارد را انتخاب مـی کنیم . درون هنگام انتخاب بهترین راه بـه چه مواردی حتما دقت کنیم ؟ ج : 1 ـ بر خلاف دستورات دین نباشد 2 ـ بر خلاف قوانین و مقررات خانـه ، مدرسه و جامعه نباشد 3 ـ باعث نگرانی و نارضایتی خانواده نباشد 4 ـ بـه سلامتی فرد و دیگران لطمـه نزند 5 ـ به منظور خود فرد و دیگران مشکل و دردسر ایجاد نکند . درون موقع تصمـیم گیری حتما به چه نکاتی توجه کنیم ؟ ج : 1 ـ با افراد با صلاحیت و با تجربه م کنیم 2 ـ تحت تأثیر فشارهای روانی دوستانمان قرار نگیریم 3 ـ بـه موقع تصمـیم بگیریم . درون مورد مسائل زندگی و تصمـیم گیری های مـهم حتما با چهانی م کنیم ؟ ج : با افراد با تجربه مانند پدر ، مادر ، معلم و مشاور مدرسه آیـا درون هنگام تصمـیم گیری حتما تحت تأثیر دوستانمان قرار بگیریم ؟ ج : خیر ، حتما تصمـیمـی را بگیریم کـه بر خلاف مقررات نباشد و باعث نگرانی خانواده ی ما نشود و به سلامتی ما و دیگران آسیب نزند . چرا حتما به موقع تصمـیم بگیریم ؟ ج : زیرا تصمـیم نگرفتن یـا تصمـیم گیری را بـه آینده موکول باعث از دست رفتن فرصت ها مـی شود . سوالات درس پنجم مطالعات اجتماعی ( عوامل مؤثر درون کشاورزی ) 1 . انسان ها بخش عمده ی غذای خود را چگونـه بـه دست مـی آورند ؟ ج : از راه کشاورزی 2 . مراحل عمده ی کشاورزی را نام ببرید . ج : کاشت ، داشت ، برداشت 3 . عوامل مؤثر درون کشاورزی را نام ببرید . ج : 1 ـ عوامل طبیعی 2 ـ عوامل انسانی 4 . عوامل طبیعی مؤثر درون کشاورزی را نام ببرید . ج : 1 ـ خاک 2 ـ آب و هوا 3 ـ آب 5 . چه زمـین هایی به منظور کشاورزی مناسب نیستند ؟ ج : کوه های بلند و مرتفع ، زمـین های پرشیب و سنگلاخ و زمـین های آهکی و نمکی 6 . چه زمـین هایی به منظور کشاورزی مناسب ...
-
واحدکارحیوانات اهلی و وحشی
آمادگی مفاهیم واحد کار : دسته بندی حیوانات اهلی و وحشی ،نوع پوشش و تولید مثل آنـها، فایده هائی کـه به آنـها مـی رسانند مثال : ماهی – و فرآورده های آن زبان آموزی :حیوان – مو – پشم – لانـه – دفاع اهلی – وحشی – – پنیر – شاخ – پولک – خامـه – تخم گذاری – کره – شیر – دانـه – شکار مفاهیم علوم : محل زندگی اسب ( اسطبل ) کحل زندگی و ( طویله ) بچه( ) بچه ( بره ) بچه اسب ( کره اسب ) بچه بز ( بزغاله ) بعضی حیوانات فقط درون آب زندگی مـی کنند ، بعضی هم درون آب و هم درون خشکی ،فرق حیوانات هلی و وحشی ؟ کدام جانوران راه مـی روندو کدام پرواز مـی کنند ؟ کدام شکمشان را روی زمـین مـی کشند ، نوع پوشش بدن جاوران فعالیتهای کلاسی و بازیـهای کلاسی : تقلید صدای حیوانات بـه همراه پیـام های آموزشی مثال : کلاغه مـی گه قار قار دستاتو بشور وقت ناهار – حرکات تقلیدی ماهی – شیر ،آموزش لوحه های آموزشی درون مورد حیوانات اهلی و وحشی فعالیت فوق برنامـه:تقویت انگشتان دست جهت مچاله و پاره کاغذ و چرخش انگشتان بچه ها به منظور رنگ آمـیزی و ایجاد خلاقیت به منظور ساختن چاه و کار کلاژ حیوانات اهلی و وحشی، آموزش خطوط نقاشی :استفاده ازچاپ انگشتان دست کودکان وهدایت آنـها به منظور ساخت ماهی ، کارگروهی: رفتن بـه کانون فدک، بازدید از نمایشگاه نقاشی، مسابقه نقاشی درون مورد مضرات قلیـان و سیگار و دخانیـات نمایش: قصه مـهمان های ناخوانده و شروع بـه تمرین این نمایش توسط کودکان
-
نقاشی کودک کودکان کودکها کودک ها کودکانـه بچه بچه ها بچه گانـه بچگانـه طفل طفلی اطفال طفول طفولیت infan
نقاشی کودک کودکان کودکها کودک ها کودکانـه بچه بچه ها بچه گانـه بچگانـه طفل طفلی اطفال طفول طفولیت infant infants enfant enfants baby babi babie babies child childs childhood children kid kids kinder paint paints painting paintings pintur pinture pintures pinturs peintur peinture peintures peinturs نی نی نینی کوچک کوچیک کوچول موچول کوچولو موچولو ریز مـیز ریزه مـیزه خردسال خردسالی خردسال ها خردسالان اسب کره اسب horse kid
-
کره ی زمـین مـی چرخد
پیدایش فصلها درون اثر چرخش زمـین بـه دور خورشید پیدایش روز و شب درون اثر چرخش زمـین بـه دور خود
-
مدل داخلی کره زمـین
-
دانستنی هایی درباره ی زمـین و دانلود پاورپوینت مربوط بـه زلزله
نمایی شماتیک از درون زمـین. ۱. پوستهٔ قارهای - ۲. پوستهٔ اقیـانوسی - ۳. گوشتهٔ فوقانی - ۴. گوشتهٔ پایینی - ۵. هستهٔ خارجی - ۶. هستهٔ داخلی - A: ناپیوستگی موهوروویچ - B: ناپیوستگی گوتنبرگ - C: ناپیوستگی لهمان زمـین ساختاری لایـه لایـه دارد. لایـههای زمـین بر سه دسته تقسیم مـیشوند: پوسته گوشته هستهبشر از دیر باز بـه فکر مطالعه درباره زمـین و ساختمان درونی آن بودهاست از آنجا کـه مطالعه مستقیم اعماق زمـین غیر ممکن هست بیش تر مطالعات درباره زمـین بـه روش غیر مستقیم است. عمـیق ترین چاهی کـه جهت مطالعه مستقیم حفر شدهاست درون شوروی سابق حدود ۱۳ کیلومتر هست در صورتی کـه شعاع کره زمـین درون حدود ۶۴۰۰ کیلومتر هست راه های مطالعه غیر مستقیم زمـین: آتشفشانـها – چشمـههای آب گرم – امواج زلزله – سنگهایی کـه از سایر نقاط منظومـه شمسی بـه زمـین رسیدهاند. الف:پوسته: خارجی ترین لایـه زمـین هست که سطح آن دارای برجستگی(کوهها) و فرو رفتگی ها(اقیـانوسها) مـیباشد ضخامت آن متفاوت است. درون زیر قارهها ۲۰ که تا ۶۰ کیلومتر – درون زیر اقیـانوسها ۸ که تا ۱۲ کیلومتر است. پوسته درون زیر اقیـانوسها شبیـه لایـه پایین پوسته قارهای مـیباشد. زندگی تمام انسان ها بـه پوسته بستگی دارد زیرا منابع غنی نفت، گاز درون پوسته و سفره های زیر زمـینی اب و انواع فلزات درون همـین لایـه وجود دارد. ب:گوشته: درون اطراف هسته قراردارد کـه از سه قسمت؛ سنگ کره(قسمت سنگی) و نرم کره(خمـیری شکل) و گوشته زیرین ( جامد) مواد سازنده گوشته: سیلسیم – اکسیژن- آهن منیزیم-کلسیم سنگ کره: این بخش شامل پوسته سنگی سخت زمـین بـه علاوه قسمت سنگی گوشته است.این لایـه ها بـه صورت جامد و ضخامت ان نزدیک بـه 100 کیلومتر است. سنگ کره درون بالای خمـیر کره قرار دارد، سنگ کره مـی تواند جابه جا شود و پدیده های مختلفی همچون؛ زلزله،اتشفشان،ساختن کوه و چین خوردگی درون سطح زمـین ایجاد کند. نرم کره: این بخش از زمـین حالت خمـیری دارد و از سنگ کره شروع شده(عمق 100کیلومتر) و تاعمق 350 کیلومتری ادامـه مـی یـابد. سرچشمـه بیشتر زلزله ها و اتشفشان ها مربوط بـه این لایـه است. گوشته زیرین: این بخش حالت جامد دارد و از خمـیر کره که تا ابتدای هسته خارجی ادامـه مـی یـابد.( از 350 کیلومتری که تا عمق 2900 کیلومتری)ج:هسته: داغ ترین قسمت زمـین کـه از دولایـه تشکیل شدهاست لایـه داخلی حالت جامد لایـه خارجی حالت مایع است. هسته خارجی از 2900 کیلومتری شروع شده و در 5100 پایـان مـیابد و لایـه اخر کـه همان هسته داخلی هست تا عمق 6400 ادامـه پیدا مـیکند. هسته زمـین بیش تر از عناصر آهن و نیکل ساخته شدهاست. خاصیت مغناطیسی زمـین بـه خاطر همـین دو عنصر درون هسته مـیباشد. منبع:دانشنامـه ی آزاد ویکی پدیـا
-
ما فقط یک کره ی زمـین داریم
پروردگار دانا و مـهربان نعمت های فراوانی درون روی کره ی زمـین درون اختیـار انسان ها گذاشته است. ما درون هر جای کره ی زمـین کـه باشیم فراوانی و زیبایی نعمت های خداوند را مشاهده مـی کنیم. از جمله نعمت های زیبای خداوند ،وجود جنگل های با طراوت و سر سبز ،دریـاهای وسیع رود خانـه های زلال و خروشان و هوای پاکیزه مـی باشد. متاسّفانـه درون اثر استفاده ی نادرست ،همـه ی این نعمت ها رو بـه نابودی هستند. بیـایید همـه دست بـه دست هم بدهیم و برای نجات این منابع طبیعی چاره ای بیندیشیم حالا ادامـه ی داستان را بادقّت بنویس: مریم همراه دوستانش وارد جنگل شد،همان طور کـه قدم مـی زد ناگهان چشمش بـه ...........
-
روانشناسی نقاشی کودک
کودکان بر خلاف بزرگسالان بـه جای صحبت و گفتار، نادانسته از طریق نقاشی کشیدن بـه ابراز تمایلات و احساسات درونی خود مـی پردازند. بـه عبارتی دیگر نقاشی زبان کودکان است. تحلیل نقاشی های کودکان بـه ما کمک مـی کند که تا به دنیـای درونی و روح کودک پی ببریم و بفهمـیم کـه چه نیـازهایی دارد. آیـا کودک بیمار هست و یـا درون سلامت بـه سر مـی برد؛ آیـا کودک شاد هست یـا از چیزی رنج مـی برد؛ کودک چهی را بیشتر دوست دارد و به چهی اعتماد بیشتری دارد؛ و ... بـه هر حال تعبیرو تجزیـه و تحلیل نقاشی کودکان فقط مورد توجه بزرگسالان است. هنگامـی کـه کودک بـه وسیله تصویر اظهار نظری مـی کند، بسیـاری از جوانب شخصیت خویش را آشکار مـی سازد؛ ولی او اینکار را به منظور دلخوشی ما و یـا فراهم امکان شناخت و بررسی روانشناسی نمـی کند؛ بلکه آنچه به منظور او مـهم هست بیرون ریختن تجربه های اندوخته شد ه ای هست که نمایـانگر وجود اوست. اولین علائمـی کـه کودک بر روی کاغذ رسم مـی کند، بیشتر بر اثر ضربه زدن مداد بر روی کاغذ بـه وجود مـی آید. او خیلی زود متوجه مـی شود ک درون اطراف او اشیـاء و وسایلی وجود دارند کـه مـی توانند اثر مشخصی از خود بر روی سطوح باقی گذارند، بنابر این با لذت تمام، با هر وسیله ای کـه به دست آورد شروع بـه خط خطی مـی کند. خطوط درهم و برهمـی کـه کودک درون سن ۱۶ که تا ۱۸ ماهگی رسم مـی کند کم کم جای خود را بـه دو اثر گرافیکی مشخص تر مـی دهد کـه یکی خط نوشتن و دیگری خط نگاری است، کـه این رویـه بـه مرور زمان و بر اثر پیشرفت و پختگی فکری کودک هر کدام جای خود را پیدا مـی کنند. او درون دو که تا سه سالگی به منظور خطوط و دایره هایی کـه مـی کشد اسم مـی گذرد. درون این دوران، دیگر خط نگاری کودک، فقط به منظور لذت بردن از حرکت یـا فشار مداد بر روی کاغذ نیست، بلکه او مایل هست احساسات درونی خود را کـه در ارتباط با تجربه های زندگی کوتاه مدتش بـه دست آورده بیـان کند. و سرانجام درچهار سالگی خط نگاره های او جمع و جور مـی شوند و حتی به منظور بزرگسالان نیز معنی پیدا مـی کنند. درون این سن شمایی از آدمک و گاهی هم بعضی از حروف الفبا نمایـان مـی شود. بدین گونـه هست که سرانجام کودک مرحله خط خطی را بـه طور کامل پشت سر مـی گذارد و وارد مرحله تمثیلی مـی شود. این مرحله درست همان مرحله ای هست که کودک بـه تقلید از بزرگترها، چند سطری را بـه عنوان داستان نقاشی، زیر نقاشیـهای خود ترسیم مـی کند. این نوشته ها اغلب از چپ بـه راست و گاهی از راست بـه چپ نقاشی مـی شود. کودکان سعی مـی کنند درون نوشته های خود فاصله را نیز مراعات کنند و جالب هست که بعد از نوشتن از بزرگترها مـی خواهند کـه نوشته های آنان را بخوانند. درون چنین شرایطی، والدین مـی توانند با دقت درمحتوی نقاشی سرنخی بـه دست آورند و ...
-
منظومـه ی شمسی
سیـاره عطارد(Mercury)سیـاره عطارد کـه به نام های تیر و مرکوری (پیک بادپای خدایـان) نیز خوانده مـی شود جرمـی هست کوچکتر از زمـین با قطر 4878 کیلومتر کـه در نزدیکترین فاصله از خورشید بـه دور آن مـی گردد. مدار بیضوی آن بعد از مدار سیـاره پلوتو دارای بیشترین خروج از مرکز (206/0) هست و فاصله متوسط آن از خورشید 9/57 مـیلیون کیلومتر است. سیـاره کوچک عطارد بـه دلیل جرم کم و فاصله اندکش با خورشید جوّی ندارد لذا سطح روشن آن بسیـار داغ (حدود 327 درجه سانتیگراد) و سطح تاریک آن بسیـار سرد (163ـ درجه سانتيگراد) است.این سیـاره درون هر 88 روز یک بار بـه دور خورشید گردش مـی کند و جالب آن کـه مدت شبانـه روز آن 65/58 شبانـه روز زمـینی است. این بدان معناست کـه عطارد بسیـار آرام بـه دور خود مـی گردد. چگالی یـا تراکم این سیـاره نزدیک بـه چگالی زمـین هست (34/5 برابر چگالی آب) و این موضوع دلالت دارد بر اینکه ساختار داخلی آن عمدتاً از فلزات سنگین هست و احتمالاً بیشتر آن را فلز آهن تشکیل مـی دهد. دراین مورد عطارد دارای یک هسته فلزی متراکم و یک گوشته یـا جبه ضخیم سنگی (سیلیکاتی) است. سطح سیـاره دارای نسبت بازتاب 06/0 است، یعنی فقط 6 درون صد نور تابیده بـه سطح اش را بـه فضا بازتاب مـی دهد. تاکنون فقط یک سفینـه کاوشگر بـه نام مارينر 10 از این سیـاره دیدن کرده است. این سفینـه درسال 1974 مـیلادی از فاصله 200 هزار کیلومتری سطح عطارد عبور کرد و تصاویر نزدیکی از سطح آن بـه زمـین ارسال نمود. درون این تصاویر سطح عطارد همانند سطح کره ماه دیده مـی شود کـه گودالهای شـهابسنگی دهانـه های آتشفشانی، دشتهای پهناور، کوهها، رشته کوهها و درّه های عظیم و طولانی درآن نمایـان است. همچنین درسال 2004 سفینـه بـه نام مسنجر (Messenger) بسوی این سیـاره پرتاب گردید. ماموریت فضایی دیگری نیزدر سال 2012-2011 انجام خواهد شد. این سیـاره قمر ندارد.سیـاره زهره(Venus)سیـاره زهره کـه به نامـهای ناهید و ونوس (الهه عشق و زیبایی) و زمـین نیز خوانده مـی شود جرمـی است، اندکی کوچکتر از زمـین با قطر 12104 کیلومتر کـه در فاصله متوسط 2/108 مـیلیون کیلومتری خورشید بـه دور آن گردش مـی کند. مدت گردش انتقالی آن 7/224 شبانـه روز زمـینی بـه طول مـی انجامد و گردش وضعی اش را درون مدت 243 شبانـه روز زمـینی انجام مـی دهد. این موضوع دلالت بر چرخش بسیـار آرام و کند سیـاره بدور خود دارد. چگالی سیـاره زهره 5/24 برابر چگالی آب هست که کمـی از چگالی زمـین و عطارد کمتر هست و احتمالاً ساختار درونی آن بـه ساختار درونی زمـین شباهت دارد. یعنی دارای یک هسته مرکزی فلزی، گوشته یـا جبّه ضخیم سیلیکاتی و پوسته ای نازک است. این سیـاره دارای جوّ بسیـار غلیظ و متراکمـی هست که همـیشـه سطح آن را از ديد ما پنـهان مـی دارد. ترکیب جوّ زهره عمدتاً از گاز دی اکسید ...
-
داستان کودکانـه مورچه شجاع نوشته تاتیـانا ماکاروا و نقاشی گنادی پاولیشین ترجمـه سیده خدیجه افضلی
داستان کودکانـه مورچه شجاع نوشته تاتيانا ماکاروا و نقاشي گنادي پاوليشين ترجمـه سيده خديجه افضلي از انتشارات قائن البته ناشرهاي ديگري هم اين کتاب را درون ايران منتشر کرده اند : ماكارووا، تاتيانا مورچه شجاع . نوشته تاتيانا ماکارووا؛ مترجم ترانه مشرفي . سازمان نشر انديشه و فرهنگ، سيمين دخت : بي نا ، 1977 (1356) . ??ص . مصور، نقاشي(رنگي) گروه سني : (ج،د) 5/28*5/21س.م . 110ريال . زبان فارسي . مورچه هيچگاه از مشكلات نمىترسد و به افراد خانواده اش چگونگى مبارزه با سختيها را ميآموزد. توصيفگر : ادبيات ترجمـه/افسانـه ها و قصه هاي روسي/افسانـه جانوري/افسانـه هاي نو/افسانـه هاي استعاري - تمثيلي حشره حشرات جانور حيوان مور موران مورها مورچه مورچگان مرچه مرچگان مر ماجراي خيالي بي مـهره ها بيمـهرگان جانداران کوچک جشن و شادي و سرور و آواز کار و تلاش معاش همت مضاعف پشتکار جمع آوري مايحتاج پيدا کرن غذا و آذوقهب روزي حلال ساختن يک زندگي شرافتمندانـه مرفه پر رفاه بردبار بردباري اميد مقاوم مقاومت قوي شجاع شجاعت خانواده کار گروهي گروه چشم درشت چشمان بزرگ مرکب شرافت شرف مردم مردمان شريف سعي ساعي کوشا کوشش کوشند کوشنده کوشند خانواده دوستي خانوار دوست کار وب کاسب کاسبي داني از بهر چه خداي پر تمکين داد جاي موران بـه زير زمين؟ Увеличить Makarova Tatiana. The Brave Ant Цена: 500.00 руб. Задайте вопрос по этому товару Автор: Татьяна Макарова Название: The Brave Ant (Отважный муравей) Перевод Фаины Соласко Издательство: Радуга Год издания: 1989 Художник: Геннадий Павлишин ISBN: 5-05-002473-0 Тип переплета: бумажная обложка Количество страниц: 20 Формат: 22х27,5см Для дошкольного и младшего школьного возраста Тираж: 60 000 Оригинальное название "Сказка о муравье по имени Муравей" Дефекты: надрыв на обложке, загнут уголок Доступен Makarova Tatiana. The Brave Ant Автор: Татьяна Макарова Название: The Brave Ant (Отважный муравей) Перевод Фаины Соласко Издательство: Радуга Год издания: 1989 Художник: Геннадий Павлишин ISBN: 5-05-002473-0 Тип переплета: бумажная обложка Количество страниц: 20 Формат: 22х27,5см Для дошкольного и младшего школьного возраста Тираж: 60 000 Оригинальное название “Сказка о муравье по имени Муравей” Дефекты: надрыв на обложке, загнут уголок "ОТВАЖНЫЙ МУРАВЕЙ" مورچه شجاع چاپ اتشارات رادوگا شوروي سابق Brave Ant اما من فقط اين کتاب را درون دسترس داشتم : شابک : 3-94687-964 مورچه شجاع نويسنده : ...
[نقاشی کودکانـه کره زمـین - bargozideha.com شکل کره زمین برای نقاشی کودکان]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 19 Sep 2018 19:14:00 +0000